söndag 7 oktober 2012

Frosseri och matlagning

Helgen har bestått av frosseri. Galet mycket mat och godis. Jag är vätskefylld och mätt och illamående. Jag har sovit extremt mycket. Jag har med andra ord inte levt. Trots att jag är den person som har yttersta ansvar för min egen hälsa kan jag inte vara snäll mot mig själv.

Nu ikväll fick jag för mig att göra matlådor som jag kan ha med mig till mitt jobb i veckan. Jag kan räkna antal gånger jag lagat mat på min ena hand, så ni förstå att det är något som jag inte är så bra på. Dessutom är jag inte sugen på just mat. Jag vill bara ha socker och fett. Tips på vad för mat man kan laga? Vad äter "normala" människor till lunch?

Jag ska i alla fall försöka äta fem bra måltider imorgon och inte hetsäta. Det är mitt mål för morgondagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar