måndag 15 oktober 2012

Matdag

Idag har jag inte hetsätit!!! Jag har inte ens ätit något som klassas som onyttigt (enligt mitt sett att se på det)! Jippiyay! Tänkte att jag skulle skriva matdagbok här för att dokumentera vad jag äter och som jag i sin tur kan berätta för min behandlare.

Dagen har sett ut som följande:
Frukost: 2 mackor med smör och ost, 1 dl yoghurt, hallon, 1/2 banan, mandlar.
Lunch: Lasagne och rivna morötter.
Mellis: Två knäckebröd, smör och ett ägg.
Middag: Potatisgratäng, en filé och morötter.
Kvällsmat: Två mackor med smör, ost och grönsaker, 1 kopp te med 1 sockerbit, 1 banan, 1 glas saft, 15 vindruvor.

Har även tränat ett pass idag på 60 minuter.

Vill bara poängtera att jag INTE går på någon diet. Jag ska hitta en god balans i livet och försöka att inte få ångest om jag tar socker i teet.

Vad tycker ni om min matdag? Ser det rimligt ut? Jag tycker kvällsmålet var lite ostruktuerat, men jag var hungrig efter träningen. Försöker att inte få ångest över att ett mål kan se ut på det sättet!










1 kommentar:

  1. Jag tycker det verkar vara en rimlig matmängd- Bra jobbat att både äta regelbundet och inte hetsäta (som förstås hänger ihop, mkt lättare att stå emot när man har ätit bra). Hoppas att det fortsätter gå bra!

    SvaraRadera