tisdag 2 oktober 2012

Nu börjar det!

Idag var jag på mitt andra samtal på ätstörningsmottagningen. Det första mötet ägde rum i början av sepember och då fick jag berätta för en läkare om mina bekymmer, att jag hetsäter och spyr mest jämt.

Idag var samtalet på hela två timmar. Jag fick göra ett test som heter Step wise, det är ca 150 frågor som ska besvaras och efter det tolkar man och diskuterar resultatet med psykologen. Jag är tydligen en självklart bulimiker med panikångestsyndrom.

Jag kommer att skriva och berätta om mina möten på ätstörningsmottagningen och även hur det går när jag inte är där. Antar att jag kommer att få läxor som jag ska försöka göra. Kommer att skriva om dem här också.

Mina två möten som jag nu haft, med läkaren och psykologen, var enormt bra. De verkar vara genuint hjälpsamma och omtänksamma människor och jag är väldigt glad att jag får påbörja behandlingen där.

Ska börja läsa boken "Mattillåtet" nu ikväll. Har läst den tidigare, men behöver en uppdatering. Minns att jag tyckte den var otroligt givande. Även om verktygen som lärs ut är svåra att tillämpa i praktiken så är det väldigt vettiga råd som författaren kommer med.

Mitt råd till er alla:

Har levt med bulimi i tio år, tio bortkastade år. Tio självdestruktiva år där jag misshandlat mig själv fysiskt och mentalt. Kränkt mig själv rent ut sagt. Men det ska bli ändring på det nu!



1 kommentar: